Reklamasjonstakst

Dokumentasjon på skade eller mangler ved boligen

En reklamasjonstakst er en spesiell tilstandsrapport som utføres når eier finner at det foreligger feil eller mangler etter overtagelse av bolig. Vi har god kunnskap og erfaring når det kommer til reklamasjonstaksering, noe som kommer deg som kunde til gode.

I slike tilfeller kan vi dokumentere mangler ved bruk av bilder, video, originaltegninger og lignende. Med oss er du sikret at din reklamasjonstakst blir gjennomført på best mulig måte.

Skulle du oppdage mangler eller skader på boligen din må du reklamere på dette så fort som mulig. Siden reklamasjon på skade eller mangler har en tidsfrist, kan du i verste fall miste retten på kravet.

Absolutt frist for reklamasjon er fem år. Denne fristen begynner å løpe med én gang arbeidet med boligen er avsluttet, eller fra dagen du tar over boligen. Reklamasjonstaksten utføres som en uavhengig rapport.

Ved reklamasjon på håndverker som har utført bygging eller utbedringer, eller selger av boligen, varsles om at det foreligger mangler. Du bør reklamere skriftlig, for å lett kunne dokumentere at din reklamasjon har skjedd før reklamasjonsfristen. Reklamasjon via e-post er en fin måte å gjøre dette på.

Denne nettsiden bruker cookies

Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen på nettstedet vårt og for personlig tilpasning av annonser. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Avvis alle